Laatste avontuur in Denemarken

Vrije dag in een spookstad

Gister middag kreeg ik te horen dat Bart en Jorinda van Hampen naar Nordso zouden komen, omdat ze net als mij vandaag vrij waren. Gister avond super veel gelachen, onder andere door het moppen tappen. Toen besloten we vandaag naar Ringkoebing te gaan. Dus daar gingen we s'ochtends op de fiets, naar hvide sande om daar te bus te nemen. We waren net op tijd! In Ringkoebing was het wel heel erg rustig. Dus wij liepen een Italiaans restaurant binnen, om te vragen waarom alles nou gesloten was. Het was een feestdag in Denemarken, de dag van de grondwet en vaderdag. Dus daar liepen we dan, door Ringkoebing heen terwijl er niks te doen was. Na even nagedacht te heben over wat we zouden gaan doen, schoot er mij te binnen dat er een bioscoop zat in Ringkoebing, alleen 1 probleem. Ik wist niet meer waar die bioscoop zat. Na hem eindelijk gevonden te hebben, was er maar 1 film die draaide. Om half 8! dus dat werd hem ook niet. Toen besloten we maar om naar het museum te gaan en daar bij de italiaan even een klein hapje te eten. Onderweg waren er dit keer 2 winkeltjes open. In een winkeltje heb ik echt een te leuk tuniekje aan gehad, maar ik vond hem te duur dus heb ik hem niet meegenomen. Bij het museum stond een bord met prijslijsten. Kinderen tot en met 18 jaar zijn gratis en volwassen zijn 40kronen (5,50euro). Stond Bart heel hard te lachen dat ik moest betalen. Dus ik zei, halo ik kan makkelijk nog door voor 18. Dus wij naar binnen, vroeg ze aan ons hoe oud we waren, dus ik zei 18. Zei ze dat de grens bij 18 lag en dat ik dus wel moest betalen. Bleek het een museum te zijn over een ford. Dat ford hadden ze in 2008 in Hovig ontdekt. Het ford werd gebruik tijdens de tweede wereld oorlog en alles stond nog op z'n plek. Tassen, bedden, stoelen, dagboeken, alles was er nog. Alleen wel aangetast door de zee, aangezien de zee het ford 1 of 2 x heeft bereikt. In dat zelfde jaar bleek ook dat er man nog altijd rondliep, die in jaar 1941 als 17 jarig jongetje het leger in ging. Die man heeft toen in 2008 voor de film camera z'n verhaal verteld en die film wordt non stop gedraaid in dat museum. Die man sprak duits, dus ik kon nog wel het een en andere van verstaan. Van zijn eerste geld kocht ie briefpapier, chocolade, suiker en nog iest, want dan kon ie snaps maken en brieven schrijven. In de film zie je ook een brief en als je het musueum verder door loopt zie je diezelfde brief in de vitrine. Ondanks dat de jongste van ons 16 was en ik de oudste, vonden we het toch wel heel interresant, we konden het ook allemaal prima begrijpen want alles stond in het deens en duits. Na het museum gingen we bij de Italiaan een hapje eten. Aangezien mijn Deens nog niet zo perfect is had ik alles in het italiaans geregeld. Wel super m'n best op gedaan natuurlijk, aangezien dat ook een vreemde taal voor mij is, maar die dingen die ik vroeg had ik in Italie elke dag moeten gebruiken, dus het was nog vloeiender dan ik had gedacht. Bij het afrekenen vroeg de man of we uit Nederland kwamen, dus ik si cierto. Toen het wisselgeld was zei die accentloos alsjeblieft en bij het weggaan accentloos tot ziens. Heb ik daarom zo m'n best gedaan? Na de Italiaan gingen we naar het acitiveitencentrum in Sondervig. Daar was een zandcultuur, bowlingbaan, discotheek, bowlingbaan, gamehall, internetcafe, een bowling baan en een segway service. Dat is zo een automatische step waar je op moet staan en naar voren moet leunen om sneller te gaan en naar achter moet leunen om te remmen. Daar kon je dan mee het strand over. Dus wij denken, dat willen we doen. Gaan we bij de bowlingbaan vragen of het mogelijk is, maar het kon pas de volgende dag om 11uur. Dus zijn we maar gaan bowlen. Toen bart in de mobile kwam en zag dat er op de wc een poster hing van Justin Bieber heeft ie die gelijk van de wc afgetrokken. En bij ons had alles die dag en de avond ervoor een dubbele betekenis, dus het kon ook niet anders dat bart moest bowlen onder de naam BIeber. Super grappig! Het tweede potje had ie de volledige naamingevoerd. Nadat we klaar waren met bowlen moetsen we nog 2,5 uur wachten op de bus. Dus gingen we de game hall in. Een plek waar ik normaal echt nooit kom en nooit te vinden ben. Zaten we dan op een moter tegen elkaar te racen. En dan nog winnen ook! Ha! In the pocket! Daarna gingen we met zn drieen tegen elkaar racen in een ferrari. Haalt Bart me in en wat denk je dat ie zegt? He simone, mooie koplampen heb ik he! Waarop ik zeg: je zult je achterlichten bedoelen? Hij wist niet waar hij het zoeken moest. haha het was zoooo grappig. Toen ik tegen Jorinda ging, stond ze de hele tijd voor en presteer ik het om haar in de laatste 3 seconden in te halen en het spel te winnen. Was echt te mooi voor woorden. Toen we dat ook weer gehad hadden, dachten we mooi foto's te kunnen schieten van de zandcultuur. Mis. Je kon het alleen van buiten het hek bekijken. We moesten en zouden een foto hebben dus daar deden we het mee. Daarna kwamen we er achter dat we allemaal toch wel heel erg naar de wc moesten. Dus wij rennen de naar de wc. Voor ik het wist stond ik in de wc en stonden 3 dertien jarige deense meisjes mij en jorinda heeel raar aan te kijken. Achja, ze moeten maar alvast aan de hollandse gekte wennen aangezien we die denen zaterdag maar mooi even gaan inmaken. De denen zijn toch al verloren aangezien Ericksen de enige is die goed kan voetballen. Gelukkig moet ik zaterdag van 7 tot 2 werken dus kan ik lekker op m'n dooie gemak de wedstrijd kijken. Toen we voor de 3ekeer die dag in dezelfde bus zaten, had bart alweer honger. Dus daar zaten we hoor met ze drieen in de kebap tent van Hvide Sande. Stond er een kinderkanaal op met over 9uur en 17 minuten zijn we weer bij je terug. En ondertussen zie je om de minuut iemand slapen. Te saai voor woorden, maar ondertussen ook weer heel grappig. Bij het afreken vroeg ook deze man waar we vandaan kwamen, dus wij Nederland. Toen heb ik die man ook maar uitgelegd dat de denen zaterdag gaan verliezen. Toen we weer aankwamen op de camping moest Nalina alle verhalen aanhoren, niet dat er wat van verstaan was, omdat we ondertussen ook weer keihard moesten lachen. En dat lachen ging door tot een uur of 11. Het was wel super gezellig en leuk allemaal, maar ik ben ondertussen helemaal kapot. Nu ga ik daarom ook maar lekker slapen. Morgen m'n eerste tussentijdse beoordeling en

YOURI KOMT MORGEN!! SUPPPER GEZELLIGG!!

Reacties

Reacties

mama

Wie is Youri? is dat degene die je beoordeelt? En waarom is dat supergezellig? Die beoordeling zal wel loslopen en ja ik kan mij voorstellen dat je het ook wel weer spannend vindt. Verschil tussen denken en ervaren. Wilde je nou nog de Wii workout naar je gestuurd hebben. Ik heb bij mijn weten nog geen antwoord van je gehad. In ieder geval veel succes morgen en wel graag een blogje. We leven hier met zijn allen mee en zijn razend nieuwsgierig.

xxx mama

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!