Laatste avontuur in Denemarken

Hemelvaart Spelen

Daar ging weer de wekker en een nieuwe dag was begonnen. Na het ontbijt ging ik al lopend op weg naar m'n weg. Ongeveer halverwege stopt er een auto naast me. Zegt een duits vrouwtje dat ik in mocht stappen, dan hoefde ik niet te lopen. Danke shon Fraulein, dat slaan we natuurlijk niet af. Stap ik op de camping uit, loopt m'n begeleidster net naar buiten, die wist niet wat ze zag. Vroeg ze later hoe ik nou aan die lift kwam. Dat was gelijk het mysterie van de ochtend. in de ochtend verder controles gedaan en op naar de Borneklub om met de kinderen kaarzen en duiven te maken. Ze vonden het geweldig. In de ochtend kwam dejongen van de animatie naar mij toe met het bericht dat hij dacht dat de estafette te gecompliceerd was voor kleine kinderen. Gelukkig dat ik daar heel flexibel in ben, en dat zo en, to, tre kan aanpassen. Maar voor de zekerheid in m'n pauze alles op papier gezet, zowel in het nederlands als in het duits. Deens is natuurlijk geen optie. Na ik dat gedaan had even gevraagd of m'n begeleidster het alseblieft even kon vertalen. Zo gezegd, zo gedaan. Toen zij het laatste woordje opschreef, kwam de jongen van de animatie er net aangelopen. Wat een timing, kan hij het ook gelijk doorlezen. En het was prima. In de middag zouden we eerst een spel gaan doen, maar omdat het weer volgens hem er niet goed genoeg voor was, gingen we 4 op een rij spelen en schminken. We begonnen met 4 kindjes. Na een paar potjes 4 op een rij, liep ik naar buiten waar een stuk of 8 kinderen waren. En ik maar op z'n vragend schminken zeggen. Er was 1 meisje die dat wel wou en al gauw volgde de rest ook. De jongens wouden geschminkt worden als een cyborg, of zo iets. Wist ik veel wat dat was. Dat bleek een half mens, half robot te zijn. Tja, ik kan dan wel schminken, maar ik ben geen grimeur. Gelukkig waren ze blij met wat de jongen van de animatie er van maakte. Een cyborg, joost mag weten hoe dat eruit ziet, want ik zit totaal niet die wereld en heb er geen idee van. In de middag weer op naar huis. En daar kwam het hoor, de lekkere trek. Dus ik naar de receptie om wat lekkers te halen. Zat de bazin daar, en ik kwam op het goede moment binnen, want de gast die wou incheken was Nederlands. En tot mijn grote verbazing sprak je een aardig woordje Nederlands, wel met accent, maar ze doet het wel. Daarna even met haar gebabbeld. Onder andere ook over het avond programma en animatie. En daar kwam m'n geheugen. Ik zat er laatst namelijk aan te denken of het niet leuk was om een keer een 80's & 90's party te organiseren als de kinderen zoet zijn met de poolparty. Dat vond ze wel een leuk idee en het waard om een keer te proberen. KACHING! In de pocket. Toen even later kwam ik nog met een ander idee uit m'n herinnering. Dat was om een bbq te organiseren waarbij gasten zich kunnen inschrijven en een x bedrag betalen om onbeperkt te bbquen op het strand. Wij zouden dan zorgen voor de bbq, een kampvuur en muziek. Dat vond ze ook een leuk idee, daar moest ze alleen nog wel even nadenken. In Denemarken is animatie nog iets nieuws en nergens in Denemarken vind je strandtentjes. Dat bracht mij op een andere idee, om een klein kioskje neer te zetten. Dat was voor Denen een heel raar idee zei ze mij. Daar is elk strand, nog echt strand. Zonder strandtentjes of wat dan ook. Je hoeft dan ook niet bij een camping te vragen of je een standplekje kan reserveren, want dan praat je in eens wel over hele rare dingen, maar ze vond me ideeen goed, net als m'n inzet van gister bij de poolparty. Om een lang verhaal kort te maken, ik doe m'n werk goed. Kom ik een beetje laat mee, aangezien ik al lang een A4-tje heb getypet. Voor de pauze had ik met de jongen van de animatie afgesproken om een half uur eerder bij de animatieruimte te zijn, om alles klaar te zetten. Ik dacht weet je, ik ga nog net even iets eerder, want er moest veel gebeuren. Kom ik daar aan met 2 sleutels. Ik liep al de winkel in om eieren en limonade siroop te halen, vandaar rechtsreeks door naar het restaurant om de eiren te koken. Ondertussen naar de animatieruimte om m'n werk trui aan te doen. Het eitje was aan het pruttelen, en dat duurde nog wel even, dus ik ondertussen in de speeltijd een enorm bouwwerk aan soort lego stukken uit elkaar halen en aan de kant leggen, die ruimte hadden we nodig voor de estafette. Toen ik daarmee klaar was, stond het zweet al op m'n voorhoofd en was het eitje ook al goed genoeg. Dus ik naar de sauna om het materiaal te halen en in de speeltuin klaar te leggen. Er hoefde nu nog maar 1 ding te gebeuren en dat was de stoelen en banken klaar te zetten. Om 8uur waren er maar 5 kindjes, dus ik besloot om nog even te wachten met het starten van de spelletjes, want met 5 kindjes krijg je geen kwartier vol. Na het tweede spelletje gingen we van 5 naar 18 kindjes. En konden we sommige dingen 2x doen. Bij afloop van de spelletjes ging de kinderen lekker popcorn eten en limonade drinken, zodat ik maar mooi even de diploma's kon maken. Na de dilpoma uitreiking, nog maar een dansjes. Ja, ik weet het, het kinkt nu vast allemaal wel saai, met me en toen, en toen, en toen, maar het was zeker geslaagd. Na het opruimen was ik klaar om naar huis te gaan, dus ik weer wisselen van trui en op naar m'n fiest. En je raad het al, fietssleutel weg. Ik al m'n zakken doorzocht, en de animatieruimte. Ik kon ze niet vinden. Er zat nog maar 1 ding op. Of ze lagen in de sauna, het restaurant, de receptie of in het zand van de speeltuin. Ik dacht laat ik maar even kijken of die sleutel in de receptie ligt, zo niet dan moet ie wel in de andere 3 dingen liggen. Maar die sleutel ga je met de schemering al niet meer vinden, dus kon ik dan gelijk bij de receptie een andere sleutel pakken, zodat ik alsnog niet naar huis hoefde te lopen. Want 2x een lift krijgen, zat er voor m'n gevoel niet in. Ik m'n begeleidster gebeld of zij mijn reddende engel kon zijn. Zij zat ondertussen met haar gezinnetje op het strand dus wel even een paar minuten duren voor ze bij de receptie was. Gelukkig was daar een andere collega die ook een sleutel had, ik kon eerder de recpetie in en m'n begeleidster kon eerder naar huis. Om een eind te breien aan deze enorm lange blog, ik ben meer dan rijp voor mijn bed, En ik heb morgen een klus van de eeuw, hopen dat de sleutel in het restaurant of sauna ligt en anders in het zand zoeken naar DE sleutel. En voor ik het vergeet, m'n huisgenootje gaat morgen voor 3 dagen naar Nederland, dus ik heb er een hele leuk taak bij, die ik graag op mij neem.

Elke dag haar visje Blub vers water geven.

Reacties

Reacties

Henny

grietje wat ben je druk en goed bezig.
Ja en wat heb je al veel geschreven,leuk hoor.
En ja alles in het duits,deens goed hoor.
sucses verder liefs Henny

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!