Laatste avontuur in Denemarken

Animatiemateriaal in de Sauna

Wat een verschrikkelijke nacht zeg! Wauw! Uit het niets werd ik wakker en was alleen m'n
rechtervoet echt ijskoud! Niet normaal! Na 5 minuten had ik het gehad, dus hup, daar ging de trainingsbroek en sokken aan en heb ook maar meteen die verwarming aangeknald. Voor ik het wist sliep ik weer. Dacht ik echt lekker te slapen, ging die wekker weer, aan die arbeid moet je. Ik had er echt even geen trek in, ik dacht laat mij lekker slapen! Op m'n werk ging wel alles goed. Voor het eerst in tijden zelfs dat ik met papier marche heb gezeten. God wat een kliederboel is dat he! En ja hoor, toen zat er een lekker klodder behanglijm op m'n arm. Dat vond m'n begeleidster maar verdacht en ze was benieuwd wat m'n Nederlandse stagebedrijf daar op te zeggen had. Ze vertelde mij ook dat ze haar ochtend begonnen was met doorzagen van een vlaggenmast. Die was vanacht omgewaaid en preciestussen een busje, waar echt iemand in sliep, en een gloednieuwe BMW was beland. Het scheelde nog geen haartje. Ik zat ondertussen wel te bedenken dat het wel echt perfect weer was om te gaan kitesurfen. Jammer maar helaas moest ik aan de arbeid. Nadat de middagspeurtocht was afgelopen, werd er aan mij gevraagd of ik in de sauna even wou kijken wat we nog aan animatiespullen hadden zodat ik ideeen kon op doen voor het hemelvaartsfeest voor aankomende zaterdag. Waarop ik zei: oke, is goed. Maaruh, in de SAUNA? Daarop werd weer heel hard gelachen, want ze bedoelde de oude sauna, die nu al magazijntje gebruikt wordt. Ik wist ondertussen wel waar het was, want ik was er al een keer geweest met Marlies en toen ging de deur niet open. Nou, zelfs dat konden de dames verklaren hoor. In de sauna zijn natuulijk geen kleren toegestaan, en daarom ging de vorigekeer de deur niet open. Dus daar moest ik vandaag wel even extra goed op letten, dat ik dat dan nu wel deed. Ik dat hok in, en daar lag al het materiaal. En het lekker wel of de jackpot van alle automaten in het casino viel, dingdingdingding, daar kwamen de ideeen. Dus ik weer terug met ideeen enzovoort. Toen moest ik nog even overleggen met de jongen die de animatie zou regelen voordat het profesionele animatie komt. Die jongen had maar 1 woord en dat was oke. Dus ik weer terug naar m'n begeleidster om te horen dat ik vrij spel had. Nou daar ging ik hoor, in 1,5 uur tijd had ik een heel programma voor het hele weekend. En ja, ook in het Deens en Duits. Alleen het Deens zal wel heel anafalbetisch overkomen. Toen kwam het avondeten. We haden laatst in de supermarkt zakjes tortelinni gehaald. Lekker makkelijk dachten we. Ga ik dus kijken hoelang het nou precies duurde om het klaar te maken, per ding verschilt dat natuurlijk altijd wel. Zie ik gewoon, om de Deense stikker heen, Nederlandse woorden. Dus ik met veel gepriegel die hele sticker er af gehaald. Blijkt, natuurlijk, dat we geen saus hadden meegenomen. Dus daar ging ik, heel snel naar het winkeltje om saus te halen. Toen daarna lekkere groentes en 1, correctie 2, teentjes knoflook fijn gesneden, en lekker laten pruttelen. Ik voelde me als het keuken princesje van de eeuw. Marlies kwam thuis en was helemaal verrasd, gewoon puur door het feit dat voor het eerst was, in een lange tijd, dat iemand voor haar gekookt had, en het was nog lekker ook. Kan ik die mooi even in mn nachtjapon steken als keukenprincesje. Toen ik terug kwam van de avond bingo, had ik ontzettende trek in een chippie met dipsaus, maar ook in de zonsondergang. Na de vaatwasser uitgeruimd te hebben, besloot ik toch maar, om zo snel mogelijk naar het strand te gaan, anders was ik natuurlijk te laat. Kom ik daar en ik zie de zon zich al klaar maken voor de deuk, zit er geen SD kaartje in m'n fotocamera. Denk dat ik nog steeds last heb van de bijwerkingen van m'n BLONDe krullen. Maar het was echt wel even lekker. En de slagzin van vandaag kan dan ook niet anders zijn dan,

Me, my music and the beach during sunset!

mama

Anderhalf uur werken en dan een programma voor twee dagen. Wauw. Veel succes bij het SD kaartje stoppen in je camera, zodat je de volgende keer de sunset kan fotograferen.