Laatste avontuur in Denemarken

Giebelen

Vandaag kon ik redelijk uitslapen. Heerlijk! Daar houdt ik van. Maar al gelijk merkte ik dat het weer niet zo heel lekker was, eigenlijk gewoon helemaal niet. De wind ging met een enorme rotgang, ongelooflijk. En het regende een heel klein beetje, mieserig. Maarja door die wind leek het wel echt te stormen buiten. Op het werk weer alle controles gedaan en welkomsmappen gemaakt. Lekker met een muziekje op. Geen idee welk nummer het was, maar het deuntje was wel leuk, alleen die zangeres mocht der mond wel dichthouden. En toen was daar mijn begeleidster met de opmerking dat ik wel een lekker muziekje had opgezet. En ik maar zeggen dat ik het wist en het speciaal voor haar aangevraagd. Waarop ze antwoorde dat ik dat nou echt niet had hoeven doen. Dat is het dus met mensen. Als ze een gegeve paard niet in de bek willen kijken, omdat het onbeleefd is, maar toch niet zo blij met de gift dan wordt er maar gezegd dat je dat niet had hoeven doen. Raar volk zijn wij als mensen. Niet dat ik heel normaal ben, want ik ben juist verre van. Zo trots als ik gister was dat ik in de supermarkt alle lekkere dingen heb laten staan, zo trots was ik toen ik met marlies in de Mcdrive stond. Ongelooflijk. Maar wel weer even lekker. Weer terug gekomen op m'n werk, waren daar nieuwe boekjes die in de welkomsmap moeten. Natuurlijk in een kartonnen doos, maar deze doos had 2 kartonnen handvaten. En ik hoor mezelf nog roepen, oh dat is handig! Ik had de g nog niet fatsoenlijk uitgesproken of ik had alleen nog maar 1 handvat in m'n handen. De bodem die dacht ook van bekijk jij het maar even. En m'n begeleidster en ik maar lachen. Het was ook gewoon zo dom, daarmoet je haast wel lachen. Toen later moest ik een product afprijzen. Had de slimme ik uit luiheid helemaaal de rekenmachine gepakt. Maar goed, in Denemarken hebben ze geen 5, 10 of 20 centjes. Alleen maar 50 centjes. En het bedrag kwam dus op een heel raar getal uit. En ik ben nog steeds niet gewend aan het Deense geld, dus ik aan m'n begeleidster vragen hoeveel ik nou op de stickers moest opschrijven. Begon ze me toch een partij te grijnzen. Het kwarte viel bij mij ook de grond en vluchte uit deze situatie door maar te zeggen dat het stiekem wel een beetje schattig van me was. Ha! En daar gingen weer met z'n tweeen, lachen lachen lachen. Nadat we de receptie en winkel gesloten hadden, begonnen de animatie activiteiten. Eerst zou die avond een pool party plaatsvinden, maar door technische problemen met de pomp, waren er dansjes, spelletjes en popcorn. En er was 1 duits meisje, oh zo schattig. Echt waar. Niet te omschrijven zo schattig dat ze was. Maar goed en toch maar weer een paar dansjes gedaan van 2 jaar geleden. Super! En toen werd er mij verteld dat de Noorse eigenaar van de kiteschool 2km verderop, hierop de camping verbleef. Ze wisten ondertussen allang dat ik dat wel een keer wou doen. Oh wat lijkt me dat vet! Serieus waar, het weer van vandaag ondanks de regen was er perfect voor geweest. Maar wie weet leer ik ergens deze zomer nog kitesurfen. Ik hoop het natuurlijk van wel!


Met de wind naar m'n volgende stage dag.

Reacties

Reacties

mama

Ik had je gisteren gemist. Zal het wel druk gehad hebben. Met het gaan naar de McDrive, of met giebelen of met allebei. In ieder geval leuk om te zien dat je zoveel plezier hebt. Ondanks of dankzij de animatie dat dan toch spontaan weer op de proppen komt en natuurlijk het verhaal over het kite surfen. Dat gaat helemaal goedkomen deze zomer. Mooie dag, gevuld met plezier gewenst.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!