Laatste avontuur in Denemarken

Ode aan de moeders.

Happy mama's dag aan alle moeders en oma's. Moeders staat altijd voor klaar, houdt onvoorwaardelijk van je. Ookal scheerje je kop kaal om daar de sixpack van een mooie jongen opte laten tatoeren. En oma's verwennen je altijd als je daar op bezoek komt, wat elke keer weer lijkt alsof de oma's zich dan voor het eerst wanen in de Jamin. Mijn mamadag was vooral genieten. Eerst weer uit mezelf wakker geworden om 9uur. Wat ik al aardig eng begin te vinden, dat gebeurt thuis namelijk nooit! Het weer was echt super lekker! Een stuk minder wind maakt echt een wereld van verschil. Rond het middag uur naar het vissersdorpje geweest. Super schattig. Echt heel klein en op de een of andere manier ook gewoon echt heel Deens. De auto werd gepakeerd voor de visveiling. In het hoogseizoen kan je daar al om half 5 s'ochtends naar binnen om je eigen stukje vis te veilen. En dat gaat dan zo de hele dag door tot een uurtje of 8. Mij niet gezien dat ik daar ga staan om half 5 s'ochtends. Anders weet ik het wel, dan kan bij terugkomst op de vismarkt in Volendam gaan werken als viswijf. Nee, mij niet gezien. Wist je trouwens dat ze hier gewoon shirts in de Deense Vero Moda hebben met geeft mij Maurits maar? Het is echt zo! Ik heb ze vandaag gezien. Is maar goed ook, want ik heb helemaaal niks oranjes in mn tas zitten. Hoe slecht? Ik moet toch wel mn land steunen als ze tegen Denemarken moeten spelen. Als ik moet werken heb ik geen keus, dan draag ik blauw. De kleur van de zee. Ha! Na even rond gewandeld te hebben en ramptoerist te hebben gespeeld met mn foto camera, begon m'n maag al aardig te knorren. Voor ik wist zat ik op een terrasje met een duitse menu kaart in m'n handen. Toen is m'n oog gevalen op de tonijn mit kartoffelen und Deense mayo. Lekker lekker lekker! Tijdens het eten komen er dan ook nog een keer een stuk of 20 motors voorbij rijden. Is altijd leuk om te zien en ik neem het ze niet kwakelijk, het weer was er perfect voor. Een paar uur later even aan de zumba gezeten en wraps gegeten. ik vind het nou alweer tijd voor een kop thee, een warme douche en m'n bed.

Morgen draait er weer een andere wind!

Reacties

Reacties

mama

Geraakt door wat je geschreven hebt over moeders en oma's. Kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!